Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs
Sabtu, 12 Oktober 2013

PERJALANAN UMRAH KAMI PART 3

Sambungan..

Hari ke 6, saya di bawa untuk program ziarah luar.Antaranya ke Jabal Thur , Jabal Rahmah, Jabal Nur, Muzdalifah dan melintasi Jamrah serta Mina.Perjalanan saya di bimbing oleh Mutawif Rayhar.Banyak cerita di kongsi sepanjang perjalanan kami.
Saya seterusnye ke Masjid Ja'ranah untuk miqat umrah ke 2 kami.Untuk umrah ke 2 dan seterusnye tiada mutawif lagi.Saya hanya berdua dengan hubby melakukan umrah kami.Mujur hubby pernah menjejak kaki ke sana.Jadi mudah urusan kami di sana.


Tempat pertemuan Nabi Adam dan Siti Hawa..
Saya dan hubby sempat naik ke puncak bukit tu sebagai bukti cinta kami berdua..
Semoga cinta kami mekar sampai ke syurga.Amin..


Padang Arafah..

Hari ke 7, saya bermiqat di Masjid Tana'im untuk ibadah umrah ke 3 kami . Alhamdulillah semua di permudahkan segalanye..

Hari ke 8, kami bermiqat di Hudaibiyah untuk ibadah umrah kami ke 4..

Hari ke 8 , kami tiada aktiviti.Hanya berada di Masjidil Haram untuk mengisafi diri disana.Sempat lagi saya dan hubby melakukan tawaf sunat.

Hari ke 9 , aktiviti kami hanyalah ke ladang unta.Sempat lagi saya minum susu unta.Rasa susu unta macam susu kambing.Sedap...♡♡♡.Sempat lagi membeli susu utk minum di hotel.


Saya memerhati unta dari jauh.Walaupun suhu masa tu 35'c saya masih lagi bertenaga untuk melakukan ibadah umrah.

Hari ke 10, saya hanya berada di Masjidil Haram menanti hari2 terakhir kami di sana.Saya mengambil peluang yang ade melakukan tawaf sunat setiap waktu solat.Sempat juga saya memegang Kaabah pada mase tu.Hanya Tuhan aje yang tahu betapa indahnya...

Hari ke 11 iaitu hari terakhir saya di Tanah Suci Mekkah.Selepas melakukan Tawaf Wida, saya bergerak meninggalkan Mekkah.Dalam hati, saya menitipkan doa untuk kembali semula ke sana.

Sampai di Airport KLIA ,saya di kejutkan dengan jerebu yang melanda semenjung malaysia.Sempat lagi bergurau dengan hubby agar tahun depan nak pergi lagi ke Mekkah. Hubby hanya tersenyum dan berkata "3 tahun dari sekarang kita akan datang mengerjakan haji pulak.."

Sekian catatan umrah kami berdua..
bye♥♥♥♥


0 Korang komen:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.