Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs
Rabu, 8 Mei 2013

MENGUNDI OH MENGUNDI..

Assalamualaikum..selamat malam korang.Malam ni baru dapat saya update blog..Bukan pe sibuk memanjang je..Macam YB pulak..hihihi.Malam ni saya berpeluang berkongsi pengalaman saya dalam pilihanraya yang ke-13.Untuk makluman korang,ni first time saya terlibat dalam proses pilihanraya (SPR-kerani pengundian / kira undi)..Mencabar sangat2...Banyak karenah dapat lihat pada mase pengundian tersebut maklumlah saya kena jaga saluran 1 ( saluran warga emas).. Pukul 5 pagi saya dah bangun untuk siapkan sarapan, pakaian untuk hubby..Jadi senanglah bila dia bangun nanti..Hubby mengundi di Manir.Tepat jam 6.30 pagi saya turun dari rumah untuk ke tempat mengundi memakan masa 15minit aje..hihi ( wak suspen je padahal dekat je)..Sampai aje saya dah stat dengan kerja yang di arahkan oleh Ketua Tempat Mengundi..Terkejut saya bila dapat tahu saya sorang saja girls dalam saluran 1 ni..Tapi xpelah saya ok je..Buatlah ape yang patut sebab jam dah dekat pukul 8 pagi..Tepat aje pukul 8 pagi,ramai yang hadir.Kehadiran di luar jangkaan sebabnya saluran saya ni saluran warga emas.Rupanya mereka ni datang awal pagi untuk mengundi.Macam2 dapat saya pelajari dan dapat lihat karenah warga emas mengundi..Macam2 ragam..ada yang xpandai nak pangkah,ada yang xnampak,ada yang melatah dan sebagainya..Sampaikan saya ni xde masa langsung nak makan atau minum..Solat pun dekat pukul 4 petang barulah dapat rehat sebentar menunggu masa habis pukul 5 petang...Dapat aje rehat saya cepat2 tengok telefon..Ya ALLAH banyaknye mesej hubby yang xdapat saya jawab.Maklumlah sibuk sangat sampai xde mase langsung nak berehat..Hubby mesaj " sayang bila nak balik"..Kasihan hubby sebab saya dah janji nak balik awal rupanye 8 malam baru habis semua sampai mengira undi..Sampai aje kat umah hubby dah merajuk..Sedih sangat..Meninggalkan hubby sorang2 kat umah..Maafkan sayang ye hubby sebab tinggal hubby sorang2 kat umah..
Ni lah KTM (Ketua tempat mengundi) saya..Tak sampai 2 jam peti undi dah penuh..
Ni lah tugas saya.Saya kerani no 3..Tugas hanya koyakkan kertas undi saja..

0 Korang komen:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.